loading...
تاریخ 2 راهنمایی
محمد بازدید : 167 جمعه 08 مهر 1390 نظرات (1)

سئوالات درس اول 

 1- فتح ایرا ن در زمان  کدام خلیفه صورت گرفت .

2- عمر به صلاحدید چه کسی سال  هجرت پیامبر ( ص ) را به عنوان مبدأ تاریخ اسلام  قرار داد .

3- کدام سرزمین یکی از پایگاه های مهم رومیان بود .

4- نام منشی عثمان که در همه امور دخالت داشت چه بود .

5-  پس از وفات پیامبر ( ص ) چه کسی به مقام خلافت رسید .

6- اولین کسانی که با علی ( ع) بیعت کردند چه کسانی بودند .

7- ابوبکر چه کسی را به حانشینی خود تعیین کرد .

8- دو جنگ معروف مسلمانان با سا سا نیان را نام ببرید .

9- چرا پس از ان که ابوبکر خلیفه شد حضرت علی ( ع) سکوت نمود .

10-در زمان عثمان چه قسمت هایی از ایران فتح نشد .

11- حضرت علی ( ع) در ابتدای خلافت دچار چه مشکلاتی بودند .

12- عبدالرحمن عوف برای بیعت باعلی (ع) چه شرایطی را  پیشنهاد کرد

13- مهم ترین خطراتی که پس از خلافت ابوبکر وجود داشت را بنویسید .

14- چه کسانی در تحریک علیه عثمان شرکت داشتند .

15- اعضای شورایی که عمر برای تعیین خلیفه تعیین کرده بود نام ببرید .

16- چه کسانی در آغاز خلافت ابوبکر از بیعت با او سر زدند ؟

17- چه عاملی باعث شورش مردم در زمان عثمان شد .

18- ابوبکر از مهاجرین بود یا از انصار ؟

19-چرا بعضی از نزدیکترین یاران پیامبر ( ص) در ابتدا با ابوبکر بیعت نکردند دو نفر از انان را نام بیرید .

20- مردم چه مناطقی بر علیه عثمان دست به شورش می زدند .

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط لطفا عنایت کنید مشکل پیش اومده در تاریخ 1348/10/11 و 21:11 دقیقه ارسال شده است

با عذر خواهی از شما من با شما تبادل لینک انجام داده بودم ولی متاسفانه آدرس قبلی من را مسدود کردند
و از شما درخواست دارم آدرس جدید من را لینک نمایید
در ضمن حتما به وبلاگ من برید می بینید که شما را لینک کردم
------------------
آدرس قبلی ومسدود شده من
www.musicday4.tk
-------------------

آدرس جدید من

موزیک روز,دانلود آهنگ های جدید ایرانی , خارجی , عربی , ترکی
www.musicday2.r98.ir
--------------------
با سپاس فراوان
پاسخ : اقا این وبلاگ کلاس تاریخم اهنگ و لینک کنم که چی؟
پاسخ : اقا این وبلاگ کلاس تاریخم اهنگ و لینک کنم که چی؟


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 47
  • بازدید کلی : 10,150